onsdag 27 juli 2011

Virksommar




Det har blivit en del virkat i sommar!
Elefantskallror i Vikings Milk & Honey och kaninskallra i DROPS Muskat.

Eftersom jag virkar ganska mycket nuförtiden använder jag ergonomiska virknålar, så för att nålarna "från förr" också ska användas testade jag att med dotterns hjälp klä dem i fimolera. Det blev några olika varianter och den gröna längst till vänster som jag format efter mitt virkgrepp blev riktigt bekväm. Dottern tyckte att vi skulle göra några nålar också ;)

* * *
I´ve been crocheting this summer - rattles shaped as an elephant and a bunny.
I´ve also made some hooks of my own.

9 kommentarer:

Sofia-Sobeide sa...

Vilken fin ide! Jag kan inte virka med vanliga nålar längre efter att jag börjat med ergonomiska.

Li.W sa...

Men vilken kul idé!
Jätte fina virkade saker oxå!
Kram

Nina/littleperky sa...

smart idé att göra själv, ser roliga och personliga ut. Och söta små djur, såklart!

Fiff sa...

Diggar nålarna :-) coola!

Christel Wijk sa...

Babyskallrorna är jättefina. Vilken bra idé med virknålarna, de är helläckra.

Helena Högberg sa...

Jag ser att du har lika fina kaffekoppar som mig (hackefors antikros) :D

Manduzana stickar sa...

Vilken rolig idé!

Anna sa...

bra idé för att kunna använda de gamla virknålarna :) jag använder oxå bara ergonomiska (clovers) nu.

Mona sa...

For en god ide :)