söndag 31 juli 2011

Karamellrosa



Bolerostickning på Stålboms konditori i Falkenberg i torsdags.
För någon vecka sedan gjorde jag färdigt ett gammalt ufo - ett par muddar i karamellrosa - med start hösten 2009. Stickade i höglandsull från Garnpalletten efter Nina Sagulins mönster ur "Sticka accessoarer" (fast med tunnare garn och stickor 2, d.v.s. "tandpetsstickning", vilket kan förklara att jag låtit dem ligga så länge).
Nu är frågan om dessa ska få förbli enbart muddar eller höra till en pågående bolerostickning i påfågelmönster...

* * *
I´ve finally finished a pair of wristlets using a yarn which kind of looks like candy.

6 kommentarer:

Sanna sa...

Riktiga läckerbitar! Gillar verkligen dina skallror här nedan också.. =)

SV: Skoj att du gillar mina fåglar.. =)

Kraaaaam
Sanna

disa sa...

Verkligen fina muddar och jag tror det kommer att se jätte fint ut ihop med Boleron. =)

Frida Loppan sa...

Härlig färg och väldigt söta.

Lowella sa...

Superläcker färg och riktigt söta!

kungen o majkis sa...

Verkligen karamelliga :-)! Vad ljuvligt det ser ut att kunna sitta på ett kondis och handarbeta...i sommar har det hänt mig..låt mig räkna.....noll gånger :-D!

Växthusmadam sa...

Ja, varför hålll sig till ett projekt när man kan ha många?!!! Efter många års växthusbloggande ska nu mitt virkande och hantverkande få en egen blogg! Hoppas att du tycker att det är okej att jag lägger till dig i min blogglista!
Välkommen att kika in hos mig!
Hälsningar från Växthusmadam