fredag 8 juli 2011

E som i



E som i elefant och min lille pojke som precis fyllt tre (och numer frivilligt tar på sig Pippitröjan jag stickade - bättre två månader sent än aldrig...).
När dottern var tre gjorde jag en virkad giraff och eftersom giraff respektive elefant är barnens favoriter var det alltså dags för djur nummer två.
Då jag virkat en hel del amigurumi kände jag mig lite mätt på virkning och valde att improvisera fram en stickad gosedjurselefant istället.
Garn: Bomullsrestgarn i olika grå nyanser.

* * *
Knitted elephant for my son´s birthday.

14 kommentarer:

SUADDA sa...

Åh, så fin den är! Jättehärlig!

Anna sa...

vad söt :)

Myggan sa...

Vilken härlig elefant. Dina änglar är rätt så lika sin mamma. =)
/Anna

Nina/littleperky sa...

Jätte jättefina, Elefanten, tröjan och nyblivna 3-åringen förstås. Vilka snygga bilder med!

myzpyz sa...

ohhh va fin!!! jag samlar på elefanter :)
grattis till nyblivna 3-åringen!
kraMyz

Denice sa...

Men å vad söt! Och pippitröjan också :-) Jag är faktiskt också lite mätt på virkning fast det var länge sen jag virkade nu, stickning är roligare just nu.

frisky frog sa...

Ååååh, vilken fin elefant! Jag vill ha. Typiskt att du hittat på mönstret själv. Är det nu du ska börja sälja egna mönster? =)
/Kram

kungen o majkis sa...

Väldans härlig elefant...och väldans mysig liten E också :-)!

disa sa...

Söt! =)

Johanna sa...

Supersöt!

Lobben sa...

söt kille och härlig elefant.

Maria i Falkenberg sa...

Vilken underbar elefant till en av världens go'aste pojkar!

Ansibecki sa...

Alldeles underbar är den. Inte alla som kan improvisera fram en elefant bara sådär :) Tack för senast! kram

Sofia-Sobeide sa...

Underbart söt elefant!