måndag 6 juni 2011

Svenska flaggans dag

Givetvis måste även denna högtid "virkas in".
(Marks&Kattens ekologiska bomull.)
Här syns den virkade flaggans storlek i förhållande till de som delades ut i stadsparken under dagen.
Remake del 2 blev ett linne av en gammal "Indiska"-skjorta i herrmodell. Jag gjorde hylsor i sidan så att jag kan välja om jag vill ha med eller utan knyt (det vita snöret som knyts därbak syns inte så väl på bild).
Sen har jeanskjolen fått en extra kant nertill i form av en virkad spets (även denna har lyckats undkomma kameran i skärpa).
(Skjortan som syddes om.)

* * *
I celebrated our National Holiday today with a crocheted flag.
I have also done some remake - a shirt became a vest.

7 kommentarer:

Li.W sa...

Jätte fint!!! Alltihop!

Myggan sa...

Snyggt!
/Anna

Denice sa...

Åh vad snyggt! Och remaken av t-shirt i tidigare inlägget måste jag nog sno idén med, dottern har en trist t-shirt i garderoben som skulle funka mycket bättre som klänning!

Ansibecki sa...

Vad fint linnet blev! Spetskant på jeanskjol är ju alltid fint, även om den inte syns så tydligt i bild.
Kul med virkad flagga. Min son valde att rita storbritanniens flagga och dottern makedoniens... men flaggor hade de i alla fall :) kram kram

disa sa...

Jätte fint! =)

Jennie sa...

Fint pyssel! Jag gillar särskilt den virkade kanten till kjolen, superfin! Du har fått en award av mig! :)

Titti sa...

Så bra det blev!