torsdag 16 juni 2011

Sommarlov

Äntligen sommarlov!
Veckans virkade:
1.) Kakburkar (eller ja, locken till dem) till det härliga arbetslag jag haft förmånen att jobba i (och försett med kakor vid konferenserna) gångna året. Några av burkarna är extra pyntade med papper och klisterspets från Panduro
2.) En kort bolero av mormorsrutor och uddspets i Milk & Honey.
Jag har fått en award av Den lilla gröna och Lowellas tråd - tack så mycket - som innebär att jag ska berätta åtta saker om mig själv. Som vanligt är det svårt att välja ut några enstaka bland alla underbara bloggar jag kikar in på att ge vidare till, men du som känner dig manad - berätta gärna om dig själv på din blogg!

1. Jag är som en struts och sticker gärna huvudet i sanden och skjuter upp (tråkiga) saker till morgondagen.

2. Roliga saker däremot prioriterar jag gärna, och när det gäller skapandet väljer jag gärna att ägna mig åt det som ger snabbast resultat.

3. Men jag ska bättra mig och ändå försöka ta körkort, gå till tandläkaren lite mer regelbundet än de senaste tolv åren och faktiskt rensa bland allt pyssel, prylar och trassel som har format mindre vackra stilleben överallt framförallt det senaste året.

4. Det här med att bättra mig, börja ett nytt liv o.s.v. är något jag ständigt återkommer till - i tanken alltså - vare sig det gäller att bli mer hälsomedveten, se mer respektingivande ut och våga lite mer.

5. Förutom mitt ungdomliga utseende (kanske småler jag åt detta på ålderns höst) så bidrar min laid-back-approach, och det faktum att jag enligt det nya betygssystemet erhåller ett F i mingel, till att folk tror att jag är 16.

6. Eftersom att jag är "16" blir jag ofta trampad på. Tyvärr. Men i enlighet med min nya livsstil tänker jag nu försöka stå upp för mig själv. Eller tillverka en namnskylt med ålder och år av arbetslivserfarenhet.

7. Jag älskar musik och kan egentligen inte leva utan den, men oh vad skönt det är att komma hem till en tyst lägenhet (ja, alltså när barnen inte är hemma) efter all ”dunka, dunka” på jobbet.

8. Även om mina barn bråkar och skriker ibland så har vi väldigt roligt ihop, dottern är lika pysselgalen som jag och sonen säger roliga saker mest hela tiden. Därför ser jag fram emot ett långt härligt sommarlov tillsammans med dem!

Läs mer om mig här och här!

* * *

I have recieved two awards that requires that I answer some questions about myself. For example: I don´t like doing boring things like taking my driver´s license and visit the dentist. I look like sixteen, don´t like to mingle and like my quiet home after a day at work.

I have also crocheted gifts for my colleagues and a bolero to myself.

13 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Härliga kakburkar och en kanonfin bolero!! Ha ett riktigt härligt sommarlov :-)!

Innestemmen sa...

Heldige kolleger =) Riktig god ferie i flott bolero,
mvh Siv

disa sa...

Härliga saker du har virkat, förra året virkade jag en hel massa hättor till alla burkar med tokat te osv som jag plockat och torkat. Ser så fint ut tycker jag. *ler* (och uppenbarligen du med) Boleron passar du superbra i med.

Roligt att få veta lite mer om dig, jag har som du blivit trampad på en hel del då folk tror att jag är 15 år yngre än vad jag är. Fast jag är tvärtemot, kan inte hålla käften. Men HAR blivit duktigare på det. Jag dristar mig till att gissa din ålder. Om du inte skrivit detta inlägg hade jag gissat på 20 och endats på grund av att du har två barn, annars 17,18. Nu gissar jag på 25? *ler*

Emilia sa...

disa: fyller 31 i år ;)

LadyNight sa...

Vad mysigt det ser ut med burkarna! :)

Mia sa...

Söta burkar! Gillar boleron är det bara hela rutor? Kanske lagom att göra som första plagg för mig.

disa sa...

*ler* Ja, du ser ju som sagt mycket yngre ut!! Nuförtiden tycker jag det är rätt smickrande när en busschaufför frågar om jag är ungdom eller vuxen när jag ska betala.....*ler brett* (under 20 är det)

Emilia sa...

Mia: Bara hela rutor - 3 på längden och 5 på bredden!

Maria i Falkenberg sa...

Vilka färgglada burkar! Det var en diger och vacker avslutningsgarderob du hade! Jag hoppas att vi snart kan ha stick-café ihop!

4U2! sa...

Gillar din "profil" som liknar lite min (OK det där med att se ung ut ligger nu bakom mig då åren hunnit ikapp från den ena dagen till den andra) bl.a vad gäller göra sånt som ger snabbast resultat och "i morgon"-tänket!
;)

Tatiana sa...

Vilka fina burkar, med riktiga sommar färger.
Jag tycker om bollero, den är jättefin.

Pixi sa...

Känner igen mej i det att folk behandlar en som man inte har efarenhet lr någon röst för att man sett yngre ut hela tiden..men nu tror jag att jag kommer ifatt på alla plan!!HEHE..Och nu har jag lärt mej att stå upp för mej själv oxå för man ska behandlas väl annars får de smaka själva på medicinen..gillade oxå boleron,har du mönster på den ?? Kram kram =)

Maria sa...

Vilka fina burkar du har gjort till dina kollegor i arbetslaget. Mina arbetslagskollegor är inte riktigt lika lyckligt lottade...! :) Ha en riktigt skön sommar!