torsdag 9 juni 2011

Examenskläder del 1

Fram till någon gång mycket sent igår kväll stickade jag på en examensklänning i stil med denna, till tiden fick mig att inse att jag fick tänka om litegrann.
Resultatet blev istället en kjol med egenvirkad spets som knyt därfram - eller därbak som jag valde att ha när jag i mycket tidig morgontimma begav mig till Conventum Kongress för soundcheck till avslutningen där mina nior idag tog examen.
Strax innan hade jag och dottern en liten fotosession på gården - jag tycker att hon lyckades fånga motivet och mitt trötta jag riktigt bra ;)
Garn: Tropic.
(Kavaj från Noa Noa.)

Graduation Clothes: I didn´t have time to knit a dress that was my original idea, so I made a skirt instead.

12 kommentarer:

Innestemmen sa...

Den ble riktig fin, synes jeg =)
Ha en fin kveld, mvh Siv

anna sa...

Hi there! i just want to say that I love this skirt. I am a skirt fanatic and i am always looking for new patterns. do you have a pattern for this translated to English ?
Have a great day !!!
Anna

Mia sa...

Kjolen är jättefin! Du ser ekologiskt somrig ut och väldigt läraraktiv på ett fint sätt.

Trevlig helg

Denice sa...

Jättefin, som alltid. Älskar färgen.

Christel Wijk sa...

Vilken söt kjol, härligt somrig.

Nina/littleperky sa...

Det blev en väldigt fin kjol! Passar dej!

disa sa...

Oj vad fin!! =)

Ansibecki sa...

Fin kjol och duktig fotografdotter :)

Li.W sa...

Åhh va du är duktig! Jätte fin kjol!

Johanna sa...

Så fin kjol!

Emilia sa...

anna: Unfortunately I don´t have any pattern for this in Swedish either...
I just casted on just enough (?) stitches and worked my way up to the waist with decreases, and then knitted small openings (Kn2tog, yarn over) for the crocheted belt...

anna sa...

Hi there Emilia,
Thanks for answering regarding the skirt pattern and also for visiting my blog.
I am a very amateur knitter so trying to play it by ear with a skirt would probably not work for me. But I will see what I can do.
I really admire people like yourself who can just create out without a pattern. That is totally awesome!!!

Have a great rest of your day!!!
P.S, If I the skirt works out as nicely as yours i will definately post it on my blog.