lördag 14 maj 2011

På span

Efter den stickade ullklänningen blev jag lite sugen på att sticka ett somrigare alternativ och började spana efter lämpligt mönster. Valet föll på en klänning från Dropskatalogen och på resande fot till Mössebergs kurort förra fredagen påbörjades projektet.
Mina föräldrar bjöd på spa (dottern berättade för alla "Mamma är på span!") och mellan diverse behandlingar, god mat och jäsning i solen stickade jag på för fullt. Men som vanligt när jag bestämt mig för att sticka efter mönster så blev jag inte nöjd, så medan SJ i vanlig ordning bjöd på en och en halv timmes tågstopp hann jag både repa upp oket och påbörja något helt annat.
Resultatet blev istället ett slags linne stickat med DROPS bomull- och lingarn och fiskstjärtsmönster från "Stickhandboken" av Eleanor Van Zandt.
Klänningsmönster får jag spana vidare på.

* * *
I went on a Spa Retreat and knitted a camisole.

10 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Den blev hursomhelst väldans skitsnygg!! Underbart linne ju!! Nästan så att man skulle lära sig att sticka nån gång ;-)!

Fiff sa...

Så söt!

disa sa...

Åh, så himlans fin!! Och du är jätte fin i den med. *ler varmt* Barn är så härlig när de är små och säger lite fel. Jag kan sakna det ibland nu när mina barn är stor.

Innestemmen sa...

Så søt sommerlinne =)

Tusen hjertelig takk for hyggelig kommentar, det setter jeg veldig pris på =))

Mvh Siv

riotyarn sa...

För en gångs skull leder SJ:s tågproblem till något bra. Det blev jättesnyggt!

Ansibecki sa...

Linnet blev jättefint! Vad kul det var att ses förr helgen! Kramar

Myggan sa...

Vad skönt att få vara på "span". Det kan småbarnsmammor (och alla andra också) behöva ibland.
Linnet blev jättefint!
/Anna

Moi! sa...

Så söt!

NillaK sa...

Superfint linne! Blir så imponerad av folk som kan improvisera fram nåt så snyggt... Låter som du hade det gott på Mösseberg. :)

Hedvig sa...

Tack! Och detsamma! :)