lördag 28 maj 2011

Morsdagsklänning

Min mamma brukar hinta genom kommenterarer till mina inlägg om vad hon skulle kunna tänka sig att få i t.ex. morsdagspresent. Förra året önskade hon sig en väska och i år en klänning.Länk
Eftersom jag efterhand improviserat fram denna klänning, så har den i mitt huvud bytt skepnad ett antal gånger. Slutresultatet blev kanske inte helt efter önskemål, men jag håller tummarna för att den går hem och passar i storleken - annars tar jag den själv!
Garn: Tropic.
Detaljer: Virkad kant, sidenband och knappar.

Ha en bra Mors dag!

* * *
A knitted dress as a gift for my mom on Mothers Day.

21 kommentarer:

4U2! sa...

I vilket fall: jätte snygg!

LustigLinda sa...

den är ju helt underbar!

Pernilla sa...

OJ vilken härlig super fin en sådan skulle jag vilja ha =)

disa sa...

Jösses så fin! Den kommer hon nog att älska!! Ha en underbar morsdag. =)

Otaliga projekt sa...

Den var ju kanon. Om jag hade gjort den så hade jag nog hoppats lite att den inte skulle passa mottagaren....
Sarah

Ansibecki sa...

Jag har en liten känsla av att hon kommer gilla den. Kram på dej <3

Fiff sa...

Den är helt underbar!

Tatiana sa...

Jättefin klänning! Den kommer hon nog att älska.

Caroline sa...

FIN!

Lilla Anka sa...

Vilken fantastiskt fin present!

Denice sa...

Så fin!! Jag är helt fascinerad av hur du hinner sticka vuxenkläder, och dessutom improvisera fram dem till din egna stil. SÅ snyggt med kanten, färgerna och de stora knapparna. Helt min stil också, skulle mer än gärna försöka få till något liknande. Men med tanke på de tre månader det tog för mig att få klar en kofta så skulle det ta en halv evighet...

Maria sa...

Svar: Ja, det ligger nog något i att korgarna ser ut lite som karameller. Kanske ska man göra dem i form av lakritskonfekt? :)
Du gör verkligen fantastiskt fina/söta klänningar och linnen!
Ha det gott!

Jennie sa...

Men OJ! Vilken morsdagspresent!! Helt fantastiskt fin! Måste ha tagit en evighet att göra dessutom... Lyckliga din mamma (eller du själv om den inte passar henne)! :)

Jonna sa...

Jag hoppas att Ingrid kommer hålla samma höga standard som dig när det gäller mors-dags-presenter:) Den blev jättefin!

Jag kommer på stickcafét imorrn och ska försöka få med mig kameran så jag kan dokumentera:)

Riktigt nice med syrummet, kommer (tror jag) ha plats för alla mina tyger och mer därtill. Men än så länge är det bara en salig röra som väntar på att sorteras...

Lowella sa...

Vilken lyckost till mamma som får en sån fin present av dottern =) Jättesnygg!

Maria i Falkenberg sa...

Tack för en underbar morsdags-present <3.

Mia sa...

Helt underbar!

Pyssel på Torp sa...

Helt fantastisk. Och att du improviserar fram den är helt otroligt. Jag blir så avis, både på dig som kan sticka så och på din mamma och får den.

Hedvig sa...

En helt underbar klänning, verkligen. :)

Anonym sa...

Har sett klänningen på mottagaren live, och den är helt underbar!! Maria är jättefin i den. Vad duktig du är! Blir alltid inspirerad när jag tittar in hos dig, men är dålig på att kommentera. Tack för inspirationen!
/Sabina i Varberg

mulliga m sa...

WOW! Vilken snygg klänning! Den skulle jag i alla fall bli glad för :)