söndag 10 april 2011

Veckans pysslade

Två burkar med syrliga karameller respektive Fruit Drops har blivit sandpapprade och "decoupagade".
Denna burk är tänkt att fungera som vas till dessa virkade, och fler därtill som förhoppningsvis blir färdiga innan påsk, påskliljor (Marks&Kattens ekologiska bomull).
De använda bokmärkena kommer från mina album från när jag var liten - ibland känns det bra att vara en sådan som sparar på allt.
♣ ♣ ♣

Tack syrran för denna award...
...och tack Mmatildas virkstad för denna!
Skickar dem vidare till alla inspirerande bloggar jag läser!

* * *
A week of decoupage, crocheted daffodils and awards.

11 kommentarer:

Maria sa...

Jag har också kvar mina gamla bokmärken, ca 1500 stycken. Jag sparade mycket på dem som barn.

Maria i Falkenberg sa...

Är inte det där mitt album från början? Då kanske farmor Ruths bokmärken är med.

Emilia sa...

M: Jo, just det på bilden har jag fått från dig - jaha det måste vi ju kolla upp!

myzpyz sa...

alltid lika skoj att kika in här o titta på allt fint som du/ni skapar!
kraMyz

NillaK sa...

Så fina burkarna blev. Du måste ha fått slita bra med sandpappret för att få bort all färg... Har också två burkar som ligger och väntar på en liknande behandling. Måste bara köpa nytt decoupagelim. Skönt att höra att det finns fler som sparar på allt...

Ansibecki sa...

Åh, jag minns det gamla fina albumet. Nostalgi. Kram

Li.W sa...

Fina!

Lowella sa...

Älskar bokmärken (har förstås alla mina kvar oxå) och det var ett roligt sätt att återanvända dem. Blev ju bara så söta!

Anonym sa...

hejsan, visst är det roligt att ha kvar t.ex gamla bokmärken. jag brukar scanna av dem som jag vill använda till något pyssel så att originalen finns kvar!

Nina/littleperky sa...

Nostalgiskt med bokmärken (glansbilder säger vi i finland, använder ni alls det ordet?) Burkarna blev fina!

Titti sa...

Ååh, vilka fina bokmärken, jag älskar sånt där gulligt och "barnsligt" har också en stor samling från barndommen, någonstans... kanske skulle rota fram den nån gång