lördag 30 april 2011

Valborgsklänning

Tur att det är så kallt ikväll annars kanske en klänning i ull mer passar på nyårsafton.
När jag fyllde år innan jul fick jag ett presentkort på Stadsträdgårdens ekobutik av mitt arbetslag, vilket till stor del spenderades på garn - Marks&Kattens ekologiska ull.
Efter jul köpte jag boken "Stickat i ekologisk ull" av Inga Lill Johansson och Ewa K Andinsson och spanade in mönstret på den slätstickade klänningen med rätstickade kanter. Naturligtvis hade jag köpt fel mängd blå garn och lade hela projektet på hyllan. Lagom till det vårfina vädret kom jag på att jag kunde lösa det hela med vitt (DROPS Classic Alpaca och fluffigt restgarn från gömmorna) på framstycket.
Klänningen är stickad enligt mönstret upp till bysten och försedd med både knappar och virkade fickor.

Glad Valborg

* * *
I´ve knitted a dress which feels more like winter than spring.

24 kommentarer:

ANNAS ALSTER sa...

Den blev ju tokfin! Och vad snabb du är, helt galet :)

NillaK sa...

Jättefin! Nu får du låta bli att spilla något på magen bara. (Har nog inte en vit t-shirt eller tröja utan fläckar...)

Myggan sa...

Supersupersnygg!
Boken tillhör mina favoriter.
Glad Valborg!

/Anna

Titti sa...

Vilken jättesöt klänning du stickat dig! Glad Valborg!

LustigLinda sa...

väldigt väldigt fin!

kungen o majkis sa...

Hur söt som helst :-)!!

Fiff sa...

Ojojoj, så söt den är!

myzpyz sa...

wow!!!
va fin :)
duktiga du!
kraMyz

Fagermyrskan sa...

Den är ju jättefin!! Jag är helt stum över allt du får gjort... när jag stickar, så tröttnar jag väldigt fort. Bra tålamod från din sida. :o)
Hälsningar från Varberg

Virkhörnan sa...

Vilken fin klänning! Vad duktig du är!

Frida Loppan sa...

Jättefin klänning, väldigt söt!

riotyarn sa...

Verkligen vårfint i färgerna. Jag gillar den!

Maria i Falkenberg sa...

Den blev ju vrålsnygg! Du vet vad du ska göra till mors dag,eller hur? :))

Nina/littleperky sa...

Den var ju verkligen såå snygg! Vilket jobb! Och blått och vitt, det är så fint ihop.

Ansibecki sa...

Verkligen jättesnygg klänning! Passar dig jättebra. Och vad smart att du kunde fixa till den fast du beräknat fel på garnet. kram kram

Lowella sa...

Galet snygg! Beundransvärt att ge sig på ett så "stort" projekt till sig själv och faktiskt få det färdigt, när dessutom garnet tog slut :)

Christel Wijk sa...

Helläcker modell i härliga färger. Klänningen är jättefin.
/Christel

disa sa...

JÄMARNS snygg!! Och du är jätte fin i den. *ler varmt*

Skaparstigen sa...

Snygg och enkel modell. Precis vad jag gillar!

Johanna sa...

Väldigt fin! Du är allt bra duktig du1

Denice sa...

Åh vad fin! Det slår mig också att din egna personliga stil verkligen lyser igenom i det du gör, alla kläder hänger liksom ihop. Jag gillar det lite grafiska som blir med det vita framtill, och fickorna, och den blå färgen... SÅ härlig. Kram!

Ozas Pysselverkstad sa...

Superduperfin! Fick just ännu en idé vad kan man göra med gamla jeans också..

kan det möjligen vara så att du gillar blått och vitt?

säger hon som har köpt ännu ett garn i grönt till en sjal..

landalamm sa...

Otroligt fin klänning! Har du sett min blogg landalamm.blogspot.com? Om inte, kika gärna in...

/Nathalie

Krumitott sa...

Svinsnygg!