torsdag 7 april 2011

Pippi på amigurumi

Under fikat idag blev det en virkad Pippinyckelring (som väntar på ev fräknar och mun) och en disktrasa i Marks&Kattens ekologiska bomull.
Det kanske verkar som att jag fått "pippi" på amigurumi den sista tiden.
Och det kan nog stämma lika väl som att jag just nu är väldigt förtjust i att virka och sticka pippimönster.
Men när det gäller den senaste tidens intensiva amigurumivirkande beror den nog mest på utställningen som mitt stickcafé The Knitters har just nu på Haga bibliotek i Örebro.
Gå gärna dit och titta om du har vägarna förbi!
Pågår hela april.

* * *
Our exhibition at a library in my town, Pippi Longstockning and a dishcloth.

9 kommentarer:

Ansibecki sa...

Fin disktrasa! Jag använder fortfarande den jag fick i julklapp. Kanske ska önska mig en ny i födelsedagspresent. Den är liksom inte direkt vit längre. Ända sedan jag torkade utspillt kakaopulver har den haft en lite brunare ton...
KRAM

Medea sa...

Jättefin pippi-trasa!

lerolai sa...

Såå fina! Pippi fungerar alltid :o)

Pixi sa...

Vilken härlig idé!Pippitrasa,så söt!! Kul med alla amis oxå!! =)

disa sa...

Hjärtevarmt tack!!

Så fint med pippi virkning så att säga!! Söt amigurumi
med. =)

Maria i Falkenberg sa...

Så kul med utställning! Pippi-mönster är verkligen på modet nu.

Maria sa...

Lycka till med den fina utställningen!

Åsa Tidqvist sa...

roligt med utställning! och så häftig pippi-nyckelring!

Mmatilda sa...

Du har något att hämta hos mig!