måndag 25 april 2011

Påsk i city

Nu är sommarlovet - eller jag menar påsklovet - slut!
Inne i stan har det varit riktigt varmt och jag har suttit i solen och virkat (sprungit runt i lekparken med garnnystanet under armen).
Sonen beställde en virkad bil i Marks&Kattens ekologiska bomull (+ ett effektgarn i guld till hjulen och lysena).
Till dotterns ägg i papier mache använde vi servetter och gjorde decoupage.
På kanterna klistrade vi på spetsdekor från Panduro.
Jag köpte även några extra påskägg i hobbyaffären och gjorde decoupage som jag sedan gav bort med virkade armband i.

* * *
My son wanted a crocheted car, my daughter has made Easter-eggs and I have been crocheting in the sun!

11 kommentarer:

Sofia-Sobeide sa...

Så fin bil och vackra ägg! Här hade vi också underbart solig påsk.

Malin sa...

Vilken tuff bil och jättefina påskägg!

riotyarn sa...

Vad roligt det ser ut att hålla på med decoupage, det var många många år sedan jag gjorde det. Glad påsk i efterhand!

disa sa...

Så fina saker du har gjort!! =)

Ansibecki sa...

Tack för en härlig påskafton hos er! Påskäggen var verkligen jättefina :) kram

Nina/littleperky sa...

Jättefin bil och vilka snygga ägg!

Johanna sa...

Väldigt fin bil! Och påskäggen, hoppas mottagarna blev glada över det fina innehållet!

Titti sa...

Ååh, vilka fina påskägg du gjort!

NillaK sa...

Men så fina ägg och armband! Tänkte också tanken papier maché, men som vanligt kommer jag på sånt alldeles för sent.

Li.W sa...

Åhhh så fint! Alltihop!

Fröken Pyssel sa...

wow! Vilken fin bil och vilka fina ägg! Är lite kär i bilen faktiskt, blev väldigt sugen på att virka en jag med :-)