fredag 22 april 2011

Färdig

Nu är jag äntligen färdig med sonens pippitröja i DROPS Merino.
Jag stickade kroppen runt i ett stycke och ärmarna med magic loop. För att få ett hum om ungefärlig storlek sneglade jag på två pippitröjmönster från Järbo och Svarta Fåret och pusslade ihop lite olika mått samt utgick från en befintlig tröja ur sonens garderob.
Det här med flerfärgsstickning är inte riktigt min grej och jag känner mig ganska färdig med detta mönster även om jag väldigt gärna skulle vilja ha en pippitröja själv.
Jag känner mig ännu mer färdig med att sticka plagg till barnen, den olyckliga pojken ovan ville hellre ha sin "Femmyrorärfleränfyraelefanter"-tröja och ställde till med en stor scen vid provningen.
Nu ska jag fortsätta sticka på en ärmlös klänning till mig själv!

* * *
I knitted a sweater for my son and no, he doesn´t want to wear it!

22 kommentarer:

Madeleine sa...

Den blev otroligt fin! Gillar den blåa basen, istället för vitt som är vanligast :)

Myggan sa...

Otack är världens lön. Han kommer säkert på bättre tankar när han inser vilken fin tröja han fått. =)
Glad Påsk!
/Anna

kungen o majkis sa...

Underbar tröja till lillkillen!! Ska bli spännande at se din klänning sen! Ha en riktigt glad påsk!

disa sa...

Underbar är rätt ord för hur den blev!! Glad påsk. =)

4U2! sa...

Barn brukar ändra sig ... så söt han var ... och tröjan med!
Glad Påsk!

Lowella sa...

Som väl är brukar barn ändra sig ganska snabbt ;) Härlig tröja tycker jag iaf! Älskar pippi-tröjorna men vågar mig inte på att sticka någon själv, just för alla färgerna (och trådar kan jag tänka, awww)Ska bli kul å få se klänningen när den är klar :)

ANNAS ALSTER sa...

Den blev ju superfin Emilia... Ja han ser lite ledsen ut på bilden... han kanske mest tyckte den var lite varm... :)

Fiff sa...

Den blev i alla fall jättefin! Han älskar säkert den rätt som det är :-)

Nina/littleperky sa...

Superfin, tycker jag! Han hinner ändra sig ännu :-).

Li.W sa...

Åhhh så fin!!!
Om det inte vore för det JÄTTE jobb som man lägger ner på en sån här tröja, så hade jag velat sticka en till mig själv med! Senare projekt :)
Känner även igen det där med motvilliga modeller... Min E vill ALDRIG prova ...
Kram

MalinSj sa...

Tröjan är ju jättefin, framförallt i blått tycker jag. Det blir nog en favorittröja när han får vänja sig. Ha en fortsatt trevlig påsk. //MalinSj

LustigLinda sa...

jättefin! Det där med provvägran är ju bara något som de måste hålla på med... imorgon kanske det är favvotröjan, vem vet :-)

Glad påsk!

skapa och inreda sa...

Gillar den fina pippitröjan, härliga färgval :)

Titti sa...

Jättefin tröja - extra snyggt med det blåa tycker jag, känns sommarfräscht.

Maria sa...

Snyggt med blå botten!

Ansibecki sa...

Fin tröja. Söt som fastän han är sur :) kram

Maria sa...

Så fin den blev! Pippi-tröjorna blir aldrig omoderna, klassiska! Ha en härlig dag i solen!

martina sa...

Den blev ju jättefin!!! Noel viskade igår till mamma (mormor) -Vet du vem min kompis är? Eliam.

Maria i Falkenberg sa...

Jag tycker att tröjan är helt ljuvlig och det är synd att den inte blev för stor så att jag kunde fått den istället! E är så supersöt trots ilskan!

Nusse sa...

Så fin så fin!!!

Anna sa...

jättefin ju :) hoppas huvudpersonen ändrade sig och vill ha den på sig!

Jessica sa...

Superfin!