söndag 6 mars 2011

Virksmurfen

Ja, jag har samlat på smurfar.
(Ingen blev gladare än barnen när de upptäckte "Smurfhits" 1, 2, 3 osv. längst ner i skivsamlingen hemma...)
En del har fallit ur samlingen och några har flyttat in i denna av designpapper nystylade prylhylla.
Som sällskap har de fått "Virksmurfen" i Marks&Kattens ekologiska bomull.
Flugsvampen är en invirkad kryddburk storlek större att stoppa små saker i.

* * *
I´ve been collecting "The Smurfs", and now many years later even crocheted them.

22 kommentarer:

Peter sa...

Ha ha, mina gamla smurfar kommer mest till sin rätt i badet där barnen älskar att leka med dem.
När jag var liten kallades de där hyllorna för smurfhyllor. Hade ingen då men isomras kunde jag inte låta bli att köpa när jag hittade några på en loppis...

Har du gjort virksmurfen själv?

rino sa...

äsch, min sambo var visst inloggad
Nu ska det blirätt

Emilia sa...

rino: Ja, jag har improviserat fram virksmurfen själv!

riotyarn sa...

Vilken härlig virkning. Hur snyggt som helst.

Clara sa...

Well, I for one do remember the Smurfs! Ha! Ha! Very cute.

myzpyz sa...

fantalastiskt :)
vi hade en massa smurfar o smurfhus när jag var liten... tyvärr är allt borta :(
vi har dock nåra få smurfar som maken hade som liten!
har du skrivit ner virksmurfreceptet?
kraMyz

Nina/littleperky sa...

Vilken häftig smurf och svamp!

Li.W sa...

Åh så söt smurf och svamp!

Fagermyrskan sa...

Åh vad härliga! Jag blir oxå sugen på att virka en smurf. :o) Jag har bara virkat 2 amigurumi figurer dock... tyckte det var så pilligt att sy ihop dem... Men återigen, så himla söta!!!
Kram Fagermyrskan

LustigLinda sa...

söt! Jag blir ju nyfiken på hur du har fått till den där fina böjen på luvan, underbart!

Nilla sa...

Önskar att jag haft kvar mina smurfar också. Prenumererade på smurftidningen, och därifrån fick jag en hel smurfby med smurfar, träd, svamphus osv i kartong. Som jag lekte med den! :) Det är nog inte mycket som ger sån nostalgi som smurfar...

Ida sa...

Sååå fina!! :)

aehandmade sa...

Åh, så kul med en virkad smurf, jättefin.

Ansibecki sa...

Cool smurf!!! Haha jag minns när du köpte smurfhitsskivorna :) " Jag är musiksmurfen(?) ...och jag sjunger och rappar" eller hur var det??? :) KRAM

Maria i Falkenberg sa...

Vilken söt smurf! Visst hade vi ett smurfband i bilen? Eller var det blandade sånger och så var den där hallonsaftsången med?

Elin Käll sa...

Riktigt najs!

Denice sa...

Åhh vad fint! Vi har ett gäng gamla smurfar hemma, kanske ska jag hitta på något fint med dem... Jag älskar ju flugsvampar, så jag får skriva upp den där idén och se om det leder någonstans. Personligt och härligt! Kram Denice

Jullan sa...

Oj, en sån liten goding!! Jag vill oxå!! Älskar smurfar!

Så piffigt ditt kök har blivit!! Gillar speciellt dina spisplattor. Var köper man sån plast??

Emilia sa...

J: Plasten köper man i färgaffär!

Frida sa...

Jag har också virkat en liten smurf! :D
Kika gärna in på min blogg där bilder på alla min alster finns.

Ha det super!

// Frida

www.virkelivirkan.blogspot.com

e.ko sa...

gu vilken fiin!
jag är ute efter virkade fodral att sätta utanpå konservburkar å göra till pennburkar, nåt du kan ta beställning på??

hälsning
erika

Maria sa...

Vilken underbar smurf! Jättesöt! :)