tisdag 22 februari 2011

Res(t)väska

Virkad och tovad väska i olika ullrestgarner.
Lagom stor att rymma alla prylar jag släpar runt varje dag - känns ofta som att jag ska ut och resa när jag bara ska till jobbet!
Axelbandet är en tygrest från en styckad gammal linneduk som blivit blekt och spetsen är en spillbit från ett tidigare projekt.
Ett tag funderade jag på om den ännu otovade väskan istället skulle bli en sittpuff.

* * *
I´ve crocheted and felted a bag. Before I did the felting it kind of looked a like a stool.

10 kommentarer:

Gunilla sa...

Läcker väska, diggar man tager vad man haver!!!

Maria i Falkenberg sa...

Väskan blev fin och rejäl! Har haft sydag med Carina, hennes mamma och Yvonne. Jättekul!

disa sa...

Jätte fin! =)

Mmatilda sa...

Superfin väska! Ser stadig och tät ut till och med... tovningslusten ökar!

Mia sa...

Vilken härlig väska den ser så vintrig ut.
En rymlig väska är något jag också behöver får se om jag tar mig tiden att göra en.
Vilken fin samling burkar du har. Det är något med gamla plåtburkar kanske för att det inte görs så många fina nu.

Hedvig sa...

Hej!

vad kul att du kommenterade hos mig så jag hittade hit! Spenderade ca en timme av min arbetstid (ehrm...) till att titta igenom din blogg idag. Du gör verkligen superfina saker!

Nu har jag blivit följare så jag kan hålla mig uppdaterad istället...

Ha en fin kväll!
/Hedvig

Ozas Pysselverkstad sa...

Superfin väska!

Lowella sa...

Jättefin väska! Blev så himla fint med spetsen också tycker jag.

LustigLinda sa...

underbar väska, verkligen vintrig som Kinoko nämnde. Dina kängor är förresten ursnygga!

Clara sa...

I love it and I am sure it really comes in handy.