fredag 11 februari 2011

Presenter

En overlockmaskin har de senaste åren stått överst på önskelistan och när jag fyllde trettio innan jul fick jag den här. Men så var det något som inte riktigt fungerade och jag tappade sylusten till alldeles häromkvällen då jag råkade komma åt en liten spak och plötsligt blev det lite snyggare och roligare att sy!
Vadderad babyfilt i brun velour och gult nattågstyg i present till en nyfödd.
De vita prickarna är snö som faller.

* * *
I got a sewing machine for my birthday and now I´ve finally used it and made a baby blanket.

9 kommentarer:

LustigLinda sa...

ja nog önskar man sig en sån alltid... Vad kul att du kommit igång, det måste ta ett tag innan man lär sig hur den där maskinen funkar. Fin filt.

Nilla sa...

Härligt att fylla jämnt, så man kan få lite dyrare presenter! Hoppas att du får glädje av den nu då, när du kommit på hur den funkar.

riotyarn sa...

Finfina presenter på 30-årsdagen! Jag fick också en overlock när jag fyllde år sist men jag tycker den är ganska komplicerad. Men så är jag ingen syexpert heller. Det ska bli roligt att följa dina overlockkreationer här på bloggen.

Mia sa...

Overlockar kan vara krångliga och det är lätt att ge upp.
Kommer ihåg min första som krånglade mycket och jag lämnade in den flera gånger innan jag och symaskins säljaren fick ordning på den.
Skönt att du inte behövde vänta länge på att få ordning på den.
Ser fram emot mer fina saker sydda på den.
Trevlig helg!

Maria sa...

Jag önskar mig också en, får väl vänta tills jag fyller 40

Ansibecki sa...

Fin filt i mysiga färger!

Sv: Tack! Men det får vi ta och göra nåt åt (din frisyr alltså)! Måste kolla på en helg som passar snart :) kram

Clara sa...

What a great birthday gift and you've already used it...looking great. Happy Birthday!

Maria i Falkenberg sa...

Härligt när det fungerar! Nu ska du bara få fart på prinsessömmarna också!

Lowella sa...

Vilken superduper present att få! Jag fick minsann köpa min själv, fast jag fyllde inte jämnt heller ;)
Allt som man inte kan är svårt, men ska se att när ni blivit mera bekanta så går allt som en dans!