måndag 28 februari 2011

Hemmafix del 2

Efter fem år i lägenheten tog jag äntligen tag i saken och fixade schackrutigt i köket!
Skydden till spisplattorna har också fått nya kläder i vitt med svarta hjärtan på - i samma klisterpapper som till kakelplattorna.

Eftersom vi inte har standardmått på våra kakelplattor så passar inte vanlig kakeldekor, men det var inte så jobbigt som jag förutsett att själv skära ut fyrkanter och klistra på.
På Myrorna fyndade jag en strykbräda storlek mindre som man kan ha stående på bordet.
Den fick ett nytt överdrag av röda lappar och står nu i vardagsrummet. Eftersom vi redan har en stor strykbräda i verkstaden kommer den nog mest att få stå till tjänst med den oändliga rad pärlplattor som är i behov av att strykas och annat mindre strykbart pyssel. Perfekt med en strykbräda på varje våning!
Tyckte det var synd att slänga denna korg som det legat physalis i så jag testade att virka in den i svart tunt bomullsgarn.

* * *
Remake.

20 kommentarer:

Mia sa...

Vad snyggt det blev med svart och vitt rutigt och roligt med hjärtan på spisskydden.
Vad fint det blev i överskåpet har ni tagit bort dörrarna helt?
Och handdukshängarna är ju bara så söta.

En liten fråga får du inte ont av att virka så mycket? Kanske är det jag som håller fel eller att jag är lite svagare i lederna.

Nilla sa...

Vad häftig physaliskorgen blev! Ursmart idé. En sån där liten strykbräda skulle jag också vilja ha. Slippa ta fram den stora varje gång...

Nilla sa...

Vad häftig physaliskorgen blev! Ursmart idé. En sån där liten strykbräda skulle jag också vilja ha. Slippa ta fram den stora varje gång...

Titti sa...

Vad mycket fint du gjort i hemmet. Låter rätt smidigt med kakeldekoren, mycket lättare än att kakla om, och så supercoolt med lilla physalis-korgen och många fina spetsar i förra inlägget.

Caroline sa...

JÄTTEsnyggt =) Vi får inte ändra om för vi bor i hyrsesrätt men klisteridén är ju superbra!! Var har du köpt dom?

Ansibecki sa...

Vad SNYGGT det blev i köket! :)
Och vilken smart idé med physaliskorgen.

Emilia sa...

C: Jag har köpt rullar med ett slags klisterpapper i en färgaffär och klippt ut fyrkanter. Men har man standardkakelplattor (14x14 tror jag) så finns det färdig kakeldekor att köpa i inredningsaffärer och färgaffärer.

Annas alster sa...

Vad rolig och pysslig du är! :)

Fiff sa...

Det var mycket fint på en gång! Älskar hjärtanen, o det är ju så himla bra med plastfilm. Har själv piffat massa i vårt kök :-) Piffig korg också!

Maria i Falkenberg sa...

Flott!

myzpyz sa...

jättefint :)
skoj att se hur ni har det!
kraMyz

Frida Loppan sa...

Snyggt!

Sofia-Sobeide sa...

Så snyggt det blev! Vi har också bara tråkiga vita kakel i köket, så det kanske kunde vara en idé att pröva kakeldekor :)

LustigLinda sa...

Ser jättefint ut, jag gillar speciellt de där skydden för plattorna med hjärtan på. Det mjukar upp lite den lite hårdare känslan som det svartvita schackrutiga kan ge annars.

Hedvig sa...

Plattskydden med hjärtan på gillas skarpt! :)

martina sa...

Superfint verkligen!

sticksIDAn sa...

Nu fick jag ny inspiration till mitt hem. Tack!

Maria sa...

Fint i köket! Och coolt att virka in korgen.

Clara sa...

Very nice decorating job! I have one of those little ironing boards too....they really come in handy for the small stuff!

Åsa Tidqvist sa...

men vad snyggt kök du fick! och jag gillar att du virkade in en PHYSALIS-korg! =) lovely!