fredag 25 februari 2011

Hemmafix del 1

Vi är inte så sportiga i vår familj men desto mer pyssliga och har därför tillbringat större delen av lovet till att pyssla och fixa därhemma.
Ett öppet skåp i köket har fått virkade bårder av olika vita och rosa restgarnssnuttar. Porslinet är till större delen arvegods från mor- och farföräldrar (det längst upp med rosor på började jag spara på i tioårsåldern och fick sedan av mormor varje födelsedag).
Pärlburkarna har fått nya virkade hättor och dottern och jag pärlade en "knacka"-skylt till ytterdörren.
Vi gjorde även om lampskärmen till hennes myslampa genom att limma på olika pärlor (länge leve limpistolen) och två handdukshängare har blivit invirkade.
Förutom att fixa hemma har det blivit ett och annat virk-stick-skriva musik-läsa bok-café (och en och annan semla förstås)!

* * *
I had the week of and a lot of time to set up the home.

8 kommentarer:

myzpyz sa...

va fint ni gjort o vilket myzigt lov :)
jag är ledig med mina gulliganer nästa vecka, få se vad vi hittar på!
kraMyz

Ansibecki sa...

Vad fint skåpet blev med spetsarna. Visst är burkarna från mormor och morfar? Eller minns jag fel? Fint är det i alla fall :)

Nu blev jag lite sugen på semla. Undrar om man kan göra en sockerfri och om den i så fall skulle smaka bra...? Inte så troligt va? ;)

KRAM

Fiff sa...

Så mycket fint pyssel! O ni verkar ju ha haft det väldans mysigt också!

Maria i Falkenberg sa...

Jättefint i skåpet! Jag hade lagt ner fel i en låda i köket och höll på att inte få upp den i går.
Härligt med pyssel!

martina sa...

Så fint så fint!!

Lowella sa...

Låter som ett riktigt mysigt sportlov. Blir mera pyssel än sport på vårat lov oxå (som började idag). Många fina saker har ni hunnit göra iallafall!

Clara sa...

Such beautiful work. What a pretty little girl I see there!

Lia sa...

Hello, Emilia. I just came to take another look at your blog and see here you are also busy with lovely necklaces. (I will post some of mine also soon.)
Imaginations... Trials...
Have a nice sunday. Lia