måndag 3 januari 2011

Bolibompa

Sonen har ett tag varit väldigt förtjust i Bolibompa, inte så mycket filmerna eller programledarna utan signaturmelodin med draken som dyker upp emellanåt i rutan. Om han fick skulle han stå oavbrutet framför Bolibompas playkanal och trycka på repeat...
Det lite sorgliga är att jag själv långt efter "bolibompa" satt framför svtplays dunkla sken och virkade draken - när jag sedan synade den i morgonljus visade det sig att jag virkat med grått garn istället för grönt...
Draken var en nyårspresent och storasyster fick en virkad enhörning.

(Under jullovet har sonen avancerat sin smak och storfavoriten just nu är Supersnälla Silversara, så fortsättning följer...)

17 kommentarer:

Anta sa...

Snygga saker du virkat, förstår att dom blev uppskattade. delar du med dej av mönstren? Jag har oxå trillat dit håller på med en giraff som Ianyckelpiga har gjort mönstret till. Det är ju superroligt.

Annas alster sa...

Emilia, det gör inget. Den är ju SUPERFIN, typ den finaste virkade figuren jag har sett. Du är kung!!

Pernilla sa...

Jätte härliga!!

Mmatilda sa...

Både draken och enhörningen var jättefina!

Clara sa...

These are really great. They must be thrilled!

Saras pyssel sa...

Jättesöt drake! Jag ser fram emot att få se en virkad Supersnäll Silversara! ;-)

myzpyz sa...

superfina bådatvå :)
kraMyz

Nilla sa...

Så snopet med färgen, men den är ju så lik bolibompadraken att den måste ha blivit accepterad ändå. Jättefin!

LustigLinda sa...

underbar drake!

Ansibecki sa...

Men den var ju jättefin ändå! Och enhörningen var också jättefin! De måste blivit jätteglada! Mina barn leker förresten JÄTTEMYCKET med din virkade mat. Både julklappsgrejerna och de de fått innan. Verkligen uppskattade presenter! kram

Frida Loppan sa...

Det kan ju vara bolibompadrakens kusin eller bror eller något, vem vet han kanske är grå? Jättefin är han iallafall!

riotyarn sa...

Wow, va snyggt! Virkade leksaker är de finaste leksakerna jag vet.

Li.W sa...

Underbara!!! Bolibompadraken passar även i grått :)

Titti sa...

Bolibompadraken var verkligen jättefin! Det var väldigt lik orginalet fast den var grå och inte grön!

Ansibecki sa...

En liten fråga bara: Råkar det ha blivit kvar en beskrivning (bok nr 2) till riddarborgen hos er????

Ansibecki sa...

Sv: Kan tänka mig att T-L:s sänghimmel kommer bli jättefin (som allt annat du gör). Det kommer en bild på den hoppas jag!? ;) Anders har beställt en ny legobeskrivning så nu är vi lugna! :) kram

Maria sa...

Draken blev ju jättesöt, även om den inte är grön! Jag hoppas att sonen gillar den!:)