lördag 11 december 2010

Koftan och krisen

Min trettioårskofta virkad i grå Lovisa.
Knappen är från loppis.

Listan på saker att uppnå innan trettioårsdagen har sedan tjugoårsdagen blivit fler och fler i takt med att tiden gått allt fortare, och vid den här tidpunkten förra året insåg jag att endast ett år återstod att t.ex. ta körkort, spela in en skiva, skriva en bok, vara det jag skulle bli när jag blev stor, se lite mer vuxen ut och byta jobb.

Välkommen trettioårskris.

Nu på andra sidan 30 inser jag att livet inte tagit slut och jag i alla fall lyckats med bl.a. nr 11 på listan "Sluta gå i Dr. Martens." (I alla fall inte varje dag och i alla väder...)
Mina nya stövlar är köpta på Noa Noa.

14 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Superfin kofta verkligen!! Och varmt välkommen över till oss på 30-årsidan av livet :)!
Kram!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jättefin kofta!

Och jag måste erkänna att jag också har en sån där 30års-kris vilket kan tyckas vara rätt löjligt iom att jag nyss fyllde 24. Men om tiden fortsätter gå så här snabbt så kommer jag snart vara 40. Man har många saker man vill hinna göra men lite tid att göra dom på... men det är väl så det ska vara ;)

Clara sa...

Love this sweater and it looks beautiful on you! Ladies, I'm now 52 but still feel like I'm in my twenties but am so much wiser in knowing myself and to take life a little less seriously. No worries, just accept your age gracefully.

Caroline sa...

Vilken fin kofta! Du passade jättefint i färgen =)

LustigLinda sa...

hihi, jag tycker du ser vuxen ut på ett sunt och fint sätt! Koftan är jättefin och mysig, den vida kjolen med underkjol ger ett lekfullt intryck som lättar upp vuxenkänslan. Jag tycker du har lyckats! Varför vill du byta jobb?

Jag skulle förresten oxå vilja fixa något till mig själv, en kjol kanske... men nu är det för mkt julklappar som ska ordnas...

Y sa...

sen återkommer docsen med 40-årskrisen :-)
jättesnygg kofta!

Ozas Pysselverkstad sa...

Jag funderar på att börja gå i Doktor Martens igen efter så där 15år för att kanske förebygga en eventuell 40-årskris. Snygg kofta!

Skaparstigen sa...

Jag kände också av ålderskrisen lite under våren, men Dr Martens blir man aldrig för gammal för. Grattis i alla fall (om det är nu du har fyllt). Du passade fint i koftan.

Ansibecki sa...

Snygg kofta, snygga stövlar, snygg tjej.... eller kvinna kanske man ska säga :) kram kram

Maria i Falkenberg sa...

Koftan blev fin och praktisk! Stövlarna är ljuvliga, men inte gjorda för att stå ute en timma i fem minusgrader! Tur att man kan ha vantar på fötterna :-)

Anna sa...

vilken fin kofta :)

och tur att inte livet tog slut efter 30, säger en som snart är på väg dit ;) är 27 nu.

Fiffi sa...

Jag har fortfarande trots flera försök inte lyckats vänja mig av mina Converse (vid 31 års ålder) Jag har insett nu att de kommer alltid vara jag, oavsett 15 eller 40 :)

Oerhört vacker kofta!!

Titti sa...

Jättefin kofta - ser varm och mysigt ut! Tycker inte du behöver ha någon 30-årskris, det är bara onödigt - du behöver nog inte oroa dig för allt du inte gjort med tanke på hur mycket du verkar göra och hinna med ;)

Åsa Tidqvist sa...

Skönt att höra att livet går vidare även efter 30 och att den där listan finns hos fler än mig!!