söndag 19 december 2010

Julhyllan

Som vanligt när det kommer till julen och allt som ska fixas brukar jag ta mig vatten över huvudet, stoppa huvudet i sanden, vänta till sista stund och sedan lägga på hyllan.
I år har jag i alla fall (t.v.) virkat ett glöggfodral, hyacintvasfodral och gjort ängeldecoupage på en glaskruka. Jag är ännu inte uppe i önskad mängd virkade polkakäppar till granen - även om dottern hjälpt till med sin piprensvariant.
Med på bild syns också sonens virkade stjärngossestrut, min virkade tomteluva, de kristyränglar som fortfarande hänger ihop från förra året och dotterns smällkarameller samt lite ofärdigt pyssel.
Det kanske blir jul i år ändå?...

11 kommentarer:

martina sa...

Ser ju supermysigt ut! Fina polkakäppar. Våra som hänger i granen är riktiga, men de är inte så fina längre. En hel del av dem har gått av osv. Virkade kanske vore nåt...men jag tror aldrig att jag skulle ha tålamodet till det. Jättesöt stjärngossestrut också! Kram, Martina

Mmatilda sa...

Oj så duktig du har varit!

Ansibecki sa...

Smart med virkad stjärngossestrut. Blir mycket varmare då! :)

frisky frog sa...

Tro mig, det blir alltid jul- vare sig man är klar eller inte. En liten fågel viskade om att hela W-familjen samlad till jul. Vad härligt!! Jag hoppas att du får en riktigt skön och kreativ julledighet!
/Kram

od Andulky sa...

Så fina saker!!!

Clara sa...

Lots of lovely crochet there!

Have a very Merry Christmas!

Maria sa...

Jag tycker att du hann väldigt mycket!

Maria sa...

Önskar dig ett Gott slut och ett Gott nytt år!

Titti sa...

Mycket fint julpyssel du hann göra! God Fortsättning!

Maria sa...

Oj, vad du har jobbat. Vilken kul idé med en virkad stjärgossestrut, jättefin! God fortsättning!

j´shörnan sa...

hej vart har du köpte korgar du har i skafferiet de är super fina kram maria