fredag 31 december 2010

Gott Nytt År

Två pärlade polkagrisar pryder dörren till skafferiet som under julledigheten städats lite grann. Hyllorna har fått bårder i form av virkade (röda) och köpta (vita) bollfransar.
"Allt" trängs i skafferiet i vårt pyttelilla kök - förutom receptböcker, pepparkaksformar, pantburkar och det mer givna innehållet mat samsas också en stor knippe bamburör (maken bygger shakuhachiflöjter av dessa och skafferiet är enda stället i lägenheten där bambun kan förvaras utan att spricka av värme).
Innanför dörren hänger sonens förkläde.
Två julklappar - virkade disktrasor - som installerats i sina nya respektive hem.
(lånad bild från min syster)

* Gott Nytt Kreativt År *

20 kommentarer:

Mia sa...

Åh så mysigt skafferi ni har, jag vill också ha.
Vad fin dottern är i kjolen hoppas ni får mycket användning av den.

Gott nytt kreativt år önskar jag dig med.

Ansibecki sa...

Vad fint du har gjort i skafferiet! Och jag ser att chokladkartongen från jul är kvar... :)
Förresten så är jag JÄTTENÖJD med disktrasan. Det är numera en fröjd att torka bordet! ;)
GOTT NYTT ÅR och KRAMAR i massor <3

kungen o majkis sa...

Och cett riktigt gott och pyssligt nytt år till dig med :-)!

martina sa...

Å va fint det blev i skafferiet! Nu blev jag inspirerad att städa o fixa i vårat också. Men det får bli en annan dag. Noel blev jätteglad för boken förresten, så tack så mycket!! Gott Nytt År till dig o resten av familjen!!

Nina/littleperky sa...

Gott nytt år! Vilka snygga trasor och fint med border i det mysiga skafferiet!

Caroline sa...

Gott nytt år =) Kram /Caroline

Frualbertsson sa...

Gott Nytt År!
Kram
Susanne

Fiff sa...

Jättefint skafferi! Gott nytt kreativt år!

Maria i Falkenberg sa...

Så fint det blev! Gott Nytt Stickår, gumman!

Ozas Pysselverkstad sa...

Vilken fantastisk ordning du har i ditt skafferi. God fortsättning på det nya året. Garnet som mitt set är virkat är Järbos Molly samt Marks & Kattes LOL.

mvh

ÅSa

myzpyz sa...

gott nytt garnår :)
kraMyz

Titti sa...

Så fint det blev i skafferiet! (Man borde nog ta tag i lite sånt där hemma egentligen...).

Gott Nytt År!

Myggan sa...

Gott nytt år!
Vad fint skafferiet blev.
/Anna

frisky frog sa...

Ett sådant skafferi står högt på min önskelista... Fint med hyllbårderna!
/God fortsättning!

Clara sa...

Have a Happy New Year!

StitchOrDie sa...

Det är så där ett skafferi ska se ut! Riktigt vackert! Och tjusiga disktrasor. Hemmagjorda är de bästa och finaste! God fortsättning på detta underbara nya år!

StitchOrDie sa...

Jag är lite sugen på den där virkade bolltoffsen du gjort. Har du haft ett mönster, i så fall vilket?, eller har du improviserat själv? JAg vill att mitt skafferi ska bli lika fint som ditt :)

Emilia sa...

S: Jag improviserade. Jag lade upp önskad mängd lm, virkade en rad stolpar, sedan *(önskat antal lm, en musch, lm igen och nedtag efter önskat antal överhoppade m.)* Svårt att förklara...

StitchOrDie sa...

Tack så mycket! Jag har aldrig gjort en musch dock men det ska jag väl fixa :)Jag tror nog jag fattar.

j´shörnan sa...

åh vad jag ska ha 1plats att göra lista fixa skåpen i köket jag har samma smak som du när det gäller plutinitig och prickig
jätte snyggt tack för inspirationen
kram maria