tisdag 9 november 2010

Blåbärsskog

På stickeventet köpte jag en härva "Blåbärsskog" (entrådigt ullgarn från Garnpaletten) och virkade mig en "halsdukstub" som jag nu kan vira tre varv runt halsen. Härvan räckte inte riktigt till hela men genom att skarva med restgarnerna från dessa halsdukar fick den en ganska effektfull nyans.
Dessutom är andra plagget till höstutmaningen färdigt - en kjol av ett par gamla jeans, med blå muddväv i midjan och början av ett virkat kuddfodral som dekoration.

Tack Krumitott för denna award!

10 kommentarer:

Frida Loppan sa...

Snygg kjol!

Mmatilda sa...

Snygg halsduk tycker jag!

Anta sa...

Snygga båda två

HomeRiver sa...

Underbart fint på kjolen :)

myzpyz sa...

superfina båda två :)
kraMyz

Clara sa...

Stylish.

4U2! sa...

Har tittat lite i din blogg. Gillar. Förbluffas över alla duktiga människor som kan så mycket och skapar så mycket fint.

Sanna sa...

Både halsduken och kjolen är fina. Du är alltid så himla kreativ (avis)

Kram och trevlig helg

Maria sa...

Fint alltihopa som du skapat!
Jag gillar att det är två färger på sjalen.
Och så ser det ut som om du har en väldigt fin kappa/jacka

á Yeliqa sa...

Tummen upp till både kjol och sjal :)