lördag 23 oktober 2010

Popcornskrud

Igår morse låg vinterns första snö som puder över stan vilket gjorde att jag blev inspirerad att göra en fuskpolo och vantar i (vad jag tyckte) det snöflingsliknande garnet Milano.
När dottern tittade till på det jag virkat utbrast hon: "Åh, popcorn!"
Den matchande mössan gjorde jag förra året.
Av Saltaste bönan fick jag denna award - tack så mycket!
Tre saker som ligger mig varmt om hjärtat:
1. Musik - att spela och skriva den.
2. Kreativt skapande - att låta fantasin flöda.
3. Cafébesök - att bara sitta, lyssna, skriva musik/dikter eller handarbeta på fik.
I högerkanten på bloggen kryllar det av handarbetsbloggar med det lilla extra -
vilka saker ligger er varmt om hjärtat?

9 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Men åh så fint! Och javisst ser det popcornliknande ut, med supersnyggt, hellre popcorm än ostbågeliknande kan man tycka :D!

Tre saker som ligger mig varmt om hjärtat är...

Familjen. Mina fina goa barn är som bomull för mitt hjärta.

Pyssel. I alla dess former. Virkning står högt på listan.

Bara-vara-tid. Älskar att ha tid för mig själv eller med kompisar. Spelar inte så mycket roll vad som görs. Det är gott att bara få vara.

Ha en härlig fortsättning på lördagen :)!

Nina/littleperky sa...

Så snygga popcorn :-D. Jo, väder för värmande stickat börjar det bli. Även här har det snöat. Men för min del har det bara blivit stickat till barnen ännu, och vet inte om det alls blir nåt till mej själv, sist och slutligen :-).

Ozas Pysselverkstad sa...

Jättefina! Jag har ocksä tänkt att göra några vantar i milano.Har gjort mössa och halsduk. Två frågor;
1 har du något bra vantmönster ?

2 Räckte det med ett garn milano till vantarna ?

frisky frog sa...

Hur snygga som helst! Me like popcorn. =)
En vikt filt duger gott som dyna om man inte har någon...
Det ska bli kul att träffas igen så hoppas att veckan går fort.

Frida Loppan sa...

Snyggt och jag ser liknelsen med popcorn men också med snö!

LiaGovers sa...

Very pretty, this set!
Also your 'hostvolang'!

Myggan sa...

Jag har testat Milano men inte gillat det. Men i din färg kommer det i helt ny dager. Jättefint!
Syns snart!
/Anna

Clara sa...

So warm and cozy looking.

Emilia sa...

O:
1. Eh, nje jag brukar för det mesta improvisera utefter hur mina händer ser ut...
2. Ett nystan Milano räckte precis!