söndag 31 oktober 2010

Hemma från stickevent

Här kommer en rapport från stickeventet på Tidaholms sommargård som jag var på i helgen.
Det visade sig att jag inte var så redo trots allt - tossor och sittdyna glömde jag hemma när jag åkte...
Den "nya" dynan gjorde jag i all hast i (mestadels) Eskimorestgarnssnuttar - virkad som en korv med vaddstoppning och ihoprullad till en kanelbulle.
Tofflorna virkades i Alaska med lila knytband.
Här är en skymt av några av alla härliga stickare i helgen!
Förutom att virka in detta måttband stickade jag färdigt min Ishbel-sjal (ligger på blockning) och hann börja på ett eller två eller tre nya projekt...
Tack Risbrogäddorna för en härlig helg!

7 kommentarer:

Frualbertsson sa...

Den sittdynan är både snygg och smart. Tjockare än de flesta jag sett innan, och snygg i det där fina garnet!
Kram
Susanne

Madeleine sa...

Vilka söta tofflor! Var har du hittat mönstret?

Emilia sa...

M: Mönstret e mitt eget!

Myggan sa...

Tjusigt! Jag tror att du är bäst av alla på att göra färdigt dina projekt. Tre avslut på en helg, det är ju kanon.
Tack för en fantastisk helg!
/Anna

Eva sa...

Bra tips med sittdynan i restgarn...kanske något för mina strumpgarnsrester.

Mmatilda sa...

Jag kommer att kopiera din sittdyna i restgarn!

Fröken Rimme sa...

Så du lyckades alltså glömma två saker, men hann ändå virka dem på nytt, PLUS att du hann göra lite annat? Herregud, kvinna, du måste ju vara någon form av övermänniska! ;)