torsdag 16 september 2010

Denimpojke

Eftersom jag precis köpt en ny maskin är det väldigt roligt att sy just nu, ovan en slags luvjeansjacka med fuskfickor och fuskknappar (jackan knäpps med kardborreband) till sonen som jag fodrat med fleecetyg. Tygerna hade jag liggandes hemma och knapparna är köpta på Ohlssons Tyger.
Muddbyxor i jeans till minsta kusinen och sonen - frågan är var man ska sätta märkeslapparna, på sidan där fram, i mitten där bak eller om man kommer ihåg att kila in i sidan innan man syr?
Den inte alltid så villiga modellen har fastnat på bild.

13 kommentarer:

Madelene sa...

Verkligen snygg Jacka! Eget mönster? Eller finns det någonstans? Är nämligen ute efter ett mönster på jacka till mina små.

Annas Alster sa...

Vilka fina grejer, speciellt jackan! Vad är det för maskin du har köpt?

Emilia sa...

M: Ja, eget mönster. A: Pfaff quiltexpression 4.0.

Titti sa...

Vilka superfina kläder, jackan är jättefin modell. Smart med kardborreband!

riotyarn sa...

Den där jackan är så stilig. Vad roligt med ny symaskin.

kungen o majkis sa...

Underbart fin jacka!! Och jättesöt liten ovillg modell :-)!!

Mia sa...

Jättefin jacka ser verkligen skön ut. Mysigt med luvan.

od Andulky sa...

Så himla fina!! Älskar jackan!

Nina/littleperky sa...

Denim är alltid snyggt! Ser superfin ut, och passar perfekt på!

h/saltaste bönan sa...

Riktigt snygg jacka. Fin huva och gillar fuskdetaljerna.

Clara sa...

These are adorable and I love the waitband.

Maria sa...

Mycket fint! Jag diggar sådana där muddbyxor, ser så skönt ut!

Jojo sa...

De byxorna du sydde till Nelly blev jättefina. Jag tycker det är snyggast med lappen mitt bak :) Och nu sitter den på bra med.
Tack för allt!!! kram