söndag 29 augusti 2010

Jag drömde en natt

Jag drömde en natt att jag gjorde en väska med blomrutor - den var ihopvirkad av 24 st rutor och formad som en trekant. Jag tror att jag fortfarande kom ihåg hur jag "gjort" när jag började virka på rutorna, men sen vid monteringen så förstod jag inte mycket...
Med 23 rutor blev resultatet såhär istället - och prinsessan i föregående inlägg lade beslag på väskan direkt.
Virkad i Tilda och Marks&Kattens ekologiska bomull med handtag från Panduro samt fodrad med en blå stuvbit.

7 kommentarer:

Fiff sa...

Så söt hon är med sin väska!

h/saltaste bönan sa...

Ha, ha, jag brukar också drömma om virkning, men inte på ditt kreativa sätt. Blir alltid frustrerad när grejerna i drömmen inte finns kvar när jag vaknar.

Virkhörnan sa...

Kul och annorlunda väska! Passar fint också till prinsessan.

LustigLinda sa...

vad modigt att försöka sig på något som kommit upp i drömmen! Den var söt och matchar din fina tjej perfekt!

Myggan sa...

Vilken söt!
/Anna

Mia sa...

Men så söt väska jag har också funderat på att virka en dock ej med rutor. Får se om jag lyckas knåpa ihop något i höst.

LiaGovers sa...

Wow: I like this one a lot, specially for the choice of the colors! You have a lot of great ideas!