söndag 16 maj 2010

Sybonanza

I fredags var det sybonanza hemma hos Jonna - vi var fyra personer på 6 maskiner och sydde "hur mycket som helst"!
Dessvärre för min egen garderob blev det inga vuxenkläder - men barnen fick var sitt set med byxor, blus och mössa (fast sonens mössa har jag virkat - likadan som dessa).
Lillebrors kläder är sydda ungefär enligt mönster, skjortan från "Sy kläder till barn 0-4 år" av Günter och byxorna från Ottobre).
Storasysters outfit är helt enkelt improvisationer - byxorna blev först för korta, men det löste sig med en hederlig "nittiotals"-förlängning på mitten dekorerad med hjärtapplikation.
Tyger från Ohlssons, Jofotex, Myrorna, Jonna, Malin samt avlagda jeans och mysbyxor.
Obs! Glöm inte min utlottning som pågåt t.o.m. 19 maj!

7 kommentarer:

Frualbertsson sa...

Finfina kläder de fick barnen! Du är duktig du, jag själv kan knappt sy en raksöm på maskin haha

Ha det gott,

Susanne

Anna sa...

vad kul att samlas och sy, vilken bra idé :)

Beata sa...

Jättefina kläder!

Malin sa...

Hejsan

Tack för i fredags! Det var kul att sy med dig:-) Tycker att du borde skriva lite mer om processen, det vore roligt att få höra om arbetet bakom alla fina kläder du gör!

Ses kanske på stickningen imöra!

/Malin

Fröken Rimme sa...

Underbart fina barnkläder! När jag får barn(förhoppningsvis inte än på ett par år) ska jag ha dig i åtanke - såg ju att du tar emot beställningar.

Nu har jag äntligen sett till att skriva om den fina awarden jag fick av dig för länge sedan - ledsen att det tog sådan tid och TACK! :)

Mia sa...

Trevligt att sitta och sy tillsammans med andra, mycket söta kläder blev det.

Ozas Pysselverkstad sa...

Otroligt coola kläder och allt på en dag ! Imponerande, det tar en vecka för mig att sy en gardin cirka en meter lång..