söndag 30 maj 2010

Morsdagsväska

För inte så länge sen mailade min mamma en länk till en hexagonväska hon sett på nätet med orden "Den kan du virka till mors dag! Tack på förhand :)". Min mamma brukar inte kräva saker av mig och smiley-tecknet betydde naturligtvis att hon skojade, men tyckte att väskan var söt och ville visa den för en hexagonnörd som jag.

När någon ber mig om handarbetstjänster - om än på skoj - har jag väldigt svårt att låta det passera, så ur gömmorna åkte det tunnaste bomullsgarnet och virknål 2 fram. Men med nyss nämnda garn och nål insåg jag att väskan snarare skulle bli en julklapp i det tempot som arbetet framskred. För att jobbet inte skulle ha varit förgäves fick den halvfärdiga väskan med lite fantasi agera kuddfodral till en rund sittdyna.
Väskan är fodrad med tyg och prydd med en guldfärgad hjärtknapp vid spännet.
Tacka vet jag Järbo Soft Cotton och virknål 4 - grattis på Mors dag!
PS. I skrivandets stund kom ett nytt mail om virkade önskemål inför födelsedagen - mer om detta i augusti DS.

9 kommentarer:

Myggan sa...

Du är en snäll dotter. Jag brukar ignorera min mammas önskningar, för hon kan så bra själv. =) Både fodralet och din mammas väska blev fina.
/Anna
PS. Min lilla mamma får något grönt istället.

Tigris Predikantan sa...

Så fint och så vackra färger!
:)

Maria i Falkenberg sa...

Tänk vilka snälla barn man har! TACK! Puss och kram från mamma

od Andulky sa...

Wow, så snällt!!

frisky frog sa...

Jättefin väska! jag ska be att få spana öite extra på den nästa gång jag träffar din mamsing. Min dotter är också virkkunnig...
/Ha det gott!

Frida Loppan sa...

Kul idé att göra "väskan" till kuddfodral istället och väskan blev snygg!

Mia sa...

Ibland blir det inte som man tänkt sig och du fick i alla fall ett väldigt sött kuddfodral.
Väskan blev självklart fin den med väldigt somrig.

Jonna sa...

Känner igen det där med att ha svårt att ignorera en handarbetsönskan. Beställningar nej, men när någon försynt önskar sig något, och det dessutom är någon jag bra om så brukar det liksom börja virkas av sig själv...

Sanna sa...

Gillar väskan skarpt, men är tyvärr ingen hejare på att virka så det får nog vara.