måndag 1 mars 2010

Vårutmaning

Jag har gått med i Tokigt å likts vårutmaning!
"Man väljer ut 2-3 färger som man sedan syr/stickar/virkar plagg man trivs i, tex 2 över- och 2 underdelar som matchar varandra. Klänningar går givetvis också bra. Valet är fritt. Alla är vi olika och har olika smak så man donar med det man själv gillar.
Allt behöver inte vara hemmagjort, utan det går bra att blanda in köpta kläder eller kläder man redan har för att få en helhet.
Accessoarer är många gånger pricken över i:et så hinner man även med det så är det jättekul:)"
Jag har bestämt mig för färgerna vit, blå och grön och hoppas kunna gå i mål med projektet innan våren är slut :).Jag har också fått en award av Humlan/Huldas virkeri - tack så mycket! Jag väljer att ge den vidare till alla inspirerande bloggar därute!"The Sunshine Blog Award is awarded to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blog world".

3 kommentarer:

Jullan sa...

Lycka till med ditt projekt! Jag tror avstår, jag håller mig till lite mindre projekt än så länge...

Mycket vacker sjal (den blå) du har längre ner på sidan. Vad har du använt för mönster?

Emilia sa...

J: Vet ej mönstrets ursprung -har fått det av en kompis- och har inte föjt det helt, men det påminner om "Candle Flame" som finns bl.a. på Ravelry.

Mia sa...

Vad fint du presenterar vårutmaningen nu fick jag lite ångest. Känns som jag varit lite slarvig. Får bli till nästa plagg jag brukar hålla mig till samma färger.

Nu skall jag sova. God natt!