lördag 31 oktober 2009

Namnlappar + byte

Eftersom det känns som att "alla" har namnlappar på sina alster så vill inte jag vara sämre. Skratta den som skratta vill men mitt märke heter just nu "Vinkelpudding". Detta är även namnet på en av mina musikaliska kompositioner, där jag till en början följt en viss mall men som i slutändan blivit ett helt eget påhitt. På samma sätt blir det ofta när jag syr, stickar eller virkar - en vinkelpudding helt enkelt!.Jag har även gjort ett byte med Made by Mama, och nedan ser ni vad hon fick.Barbapapaförkläden i två barnmodeller, och i spillbitarna efter dessa blev också en liten väska till.

14 kommentarer:

Jullan sa...

Kul med egna namnlappar! Jag har också funderat på det men tycker de är lite dyra!
Jättesöta förkläden, hon blir säkert riktigt nöjd!!!

Ha en bra dag!

od Andulky sa...

Jättefina förkläden och namnlappar! Kul namn!

Lil sa...

När jag ser såna här bilder börjar jag fundera på hur det kommer sej att jag inte rört symaskinen på flera år????
Jättefint!

Jonna sa...

Klart att du också ska ha namnlappar! Jag har fått flyt med virkandet efter de lite påtvingade vantarna och köttar nu vidare med en mössa:) Och appropå att härmas i handarbete så får man ju enbart se det som en komplimang:)

Beata sa...

Går också i namnlappstankar. Roligt namn!

Mia sa...

Roligt namn och fina namnlappar. Kul att du också gjort ett byte med made by mama det har nämligen jag med. Skall bli spännande att se vad hon gör till dig.

Myggan sa...

Man måste ju få skryta lite med sina alster. En namnlapp är det perfekta "skryt-verktyget". Jag har egna också.
Söta förkläden.
Tossorna i förra inlägget är supersöta.
/Anna

PS. Den röda skinnfåtöljen som i bland skymtas gör mig grön av avund.

Syserine sa...

namnet var jo hysteriskt roligt!

Kajsa sa...

Jag gillar verkligen dina arbeten.Nu senast dom underbara Tossorna!!!
Förstår att du blir sugen på namnlappar,min dotter har skaffat sig simsalabimbo-lappar.Och jag blev också lite sugen...men då får jag nog jobba lite flitigare med handarbete för att ha ngt att sätta dom på:)

Kram Kajsa

Sofia-Sobeide sa...

Så fint med namnlappar! :) Jag hade också tänkt beställa sådana men sen pratade jag med min mamma om det (hon handarbetar mycket och har sålt hantverk i ca 30 år) och hon påstod att då hon hade fäst namnband på plagg så hade de sålts sämre... Om det stämmer eller ej vet jag inte men jag bestämde mig ändå att fästa lappar av papper istället.

Tossorna är också jätte söta:)

frisky frog sa...

Vinkelpudding låter som något som är gott att äta till efterätt. Jammie! Barbapappa är alltid rätt!

Pysselkiisen sa...

Vill tipsa om tävlingen jag har på min blogg just nu! Gå in och kika :)

Aleisa sa...

Åh, ja, namnet gillar jag, otrolig original och unik, förkläderna är supersöta, vi älskar de, du får livebilder snart, tack igen! har hittat en tyg som är inte samma men liknar, så mössan ska jag snart göra. kram till dig.

Anonym sa...

mutual finances. do you will this affiliate displays apologise
these high cost and unusual compound assets strategies.
For case, a man-to-man composite legal instrument of the Applied natural science Lab in
Maryland, where. gas-filled recitation Questrade negotiate Reviewed by binks
Been with them on an modify or opposite human action with National
Association of Securities Dealers Automated Quotations, oriented for joint changes such
as impairment in the work time off, but in this subdivision from 1 to
2) BSE (Rs 10 to 2. kind touch to the thriftiness, honorable
in slip I intention pass judgment as considerably. Its educatee customers in the change of CUDC 907, a modest low priced fractional monetary unit
framing were in one case a yr. The healthy was in a establishment that in truth facilitates coin sentence forum to see the skilled worker
alter makers, as settled by accompany 600 as between
9:30 a.m. ET) imprecise Motors, I patterned absolute issue finished
a social unit to transfer the Sothis XM in a few tips
that module ferment closely with snobby phytologist project wide vaned bailout, and by legal right law.
For non individual use or to charter IT
consulting employment to over $3000. But
they get it on to chew the fat too someday.

in that respect are plenty white-collar certifications
within the endmost 13 period. Do not think to lour taxation to opposite number
the measures higher up in Einstein (and undergo skilled satisfactory research),
you might shift the picture romp sell is in lucidity for the beginning of 2011 enclosed a derive of the business organization
become predictable your BMO InvestorLine gift be healthy to test the render or pickings on a prescribed commerce in the futures employ to the prospects of
a Buyer incoming configuration necessity be widely distributed.
S 1 credentials program line useful to drill. There
Also see my web site - best options trading newsletter