tisdag 7 juli 2009

Ettårskalas

Igår firade vi vår lilla ettåring - och eftersom han inte äter riktig tårta (och i rättvisans namn eftersom storasyster fick en sån här) fick det bli en sydd i manchester med virkad ros.
Han fick också en spis med kastruller och ett virkat grillspett samt en liten grytlapp i snäckskalsmönster.Enkel ros: Gör en luftmaskkedja med önskat antal m, gör 2 st i 3:e luftmaskan från nålen, * 1 sm i nästa m, 3 st i nästa * byt i slutet av kedjan ut 3 st mot 5 st. Rulla ihop och sy ihop!

8 kommentarer:

IA Nyckelpiga sa...

Helt underbart grillspett!!

anna sa...

Underbar tårta och vilket läckert grillspett!! Stort grattis till ettåringen!!

svartanova sa...

Vad mycket fint du har gjort här!
Jag har aldrig virkat pläd förut, men jag vill i alla fall försöka. Jag får nog se efterhand om det blir en full-size eller till en bebis. :)

Tack för att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit!

Katarina sa...

Vilken fin tårta och underbart grillspett!
Fin sida, jag kommer tillbaka!
Kram Katarinatanta

rino sa...

söta saker du gör:-)
pennstället var en kul idé

HDR-fotografen sa...

Hej! Jag undrar om du är intresserad av ett länkbyte med en fotoblogg?

Mvh Peter

Lina sa...

Hej.
Jo Filuren är en av Melkers födelsepresenter. Den är köpt på Mora hemslöjd och skapad av Anna Wengdin i Sala.
Ha det så fint!
/Lina

riotyarn sa...

Vilken fin present! Du är så virkproduktiv.